Sätra IF

Om Sätra Skidstadion

Välkommen till vår skidstadion, 1,5 mil utanför Sala mot Västerås hittar du oss vid Sätra Brunn det tar 16minuter med bil från Sala och 26 minuter från Västerås. Vi är en konstsnöanläggning med 2,6km elbelyst skidspår i en lugn och naturskön miljö, preparerad för såväl klassiskt som skate. Under barmarksäsong har vi även 1,5km astfalterad elbelyst rullskidbana. Samt en 10meters luftskjutbana för vår skiskytteverksamhet. Samt en hinderbana som komplement till träningen under barmarkssäsongen.

För information om spårstatus, aktuell spårlängd, se "skidspar.se" , Sätra skidstadion och prenumerera på spårstatus. Gå gärna in och kommentera spårstatus när du åkt hos oss.

Hund i lina får medföras i spåret men under lugnare stunder på dygnet, förslagsvis dagtid vardagar.

För aktuella spåravgifter kolla vår facebooksida eller följ länk här intill. Tack för din spåravgift den är en förutsättning för att vi som förening ska kunna driva och utveckla skidstadion.

Du som önskar kvitto på spåravgift, swisha din spåravgift och maila till föreningen på mailadressen nedan så sänder vi ett kvitto via mail. Vi tar även emot Epassi.

En bild

Publicerad: 2022-10-19