Sätra IF

Tävlingskalender för längdskidor

I kalendern kan du se kommande tävlingar, inbjudningar, anmälningar, anmäla och se resultat. Obs du behöver vara medlem i föreningen för att kunna anmäla.

Till tävlingskalendernÖppnas i nytt fönster.

Mer om vår skidlek

Längdskidor

På vår egen konstsnöanläggning Sätra Skidstadion bedriver vi vår ungdomsverksamhet.

Under vintersäsongen har vi följande träningsdagar:

Våra ungdomar tisdagar kl 18.30 och torsdagar kl 18.00.

På torsdagar är det dessutom SKIDLEK för alla åldrar och när snön och kylan biter i kinderna är den varma saften mitt i träningspasset det som ger den extra energin att skida vidare.

Tanken är att skapa rörelseglädje och att genom leken ge barnen grunderna inom längdskidåkning. Samtidigt som de leker en lek eller gör en hinderbana så lär de sig åka skidor samtidigt som de har roligt.

Vi välkomnar alla barn och ungdomar som vill prova. Låneutrustning finns på plats, kom i god tid inför träningen för att prova ut. Även föräldrar får självklart vara med och leka.

Alla barn får prova på två gånger sen vill vi att de blir medlemmar i vår förening (150kr/barn och år), bli medlem här!

Kontakta oss gärna via mail om du har frågor eller undrar något satraidrottsforening@gmail.com

Självklart är spåret öppet för motionärer även utöver vår verksamhet, läs mer om Sätra skidstadion konstsnöanläggning här.

Varmt välkomna!

En bild